maandag 11 augustus 2008

Longontsteking

Vandaag (9 augustus ) zouden we om 09:00 vertrekken naar ons volgende hotel in Monteverde maar dit is uitgesteld tot 12:00. Peter werd om 06:00 vanochtend namelijk wakker met 40 graden koorts. Toen hij op wilde staan, viel hij flauw. Gelukkig hebben we een verpleegster in ons reisgezelschap dus die ben ik direct gaan halen nadat ik Peter een beetje had bijgebracht en goed had neergelegd. Toen Astrid (de verpleegster) bij hem was, ben ik de reisleidster gaan halen om een dokter te regelen. Die kwam na een klein uurtje en heeft Peter onderzocht. In het bijzijn van de dokter begon Peter weer weg te vallen, maar hij was snel weer bij. Peter heeft een beginnende longontsteking en hiervoor is antibiotica voorgeschreven. 20080811_66De Belgische Judith uit ons reisgezelschap heeft een arts als vader en had een hele apotheek bij zich waaronder antibiotica dus er kon direct worden begonnen met de medicatie. Een deel van de groep is nu naar La Fortuna en haalt ook de medicijnen op voor Peter. Naast de atibiotica krijgt hij ook een voorraad paracetamol om de koorts te drukken (zodat hij ook niet meer flauw valt) en een drankje voor het hoesten. Als alles goed is moet hij hier binen 24 uur al het resultaat van merken. De groep leeft erg met ons mee. Eva kwam een zelfgemaakte beterschapskaart brengen namens iedereen en Marjolijn was zo lief om Luna even mee te nemen naar La Fortuna en een mooi t-shirt voor haar te kopen.

Ondertussen heb ik ook al telefonisch contact gehad met de alarmcentrale in Nederland en ze hebben een dossier aangemaakt. De facturen kunnen we onder vermelding van het dossiernummer opsturen. Een huisbezoekje van de dokter valt overigens erg mee; we hoefden hier maar 50 dollar voor te betalen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Oh jee ... dit is wel erg sneu zeg.

Nou Peet, ik wens je alle beterschap en sterkte met het ziek zijn in zo'n warm land. Ik hoop dat je snel weer op de been bent.