zaterdag 16 augustus 2008

lekker relaxen bij het strand

Samara beach, 15 augustus 2008

Eergisteren zijn we vertrokken naar Samara, op het Peninsula Nicoya. Het heeft een van de mooiste uitgestrekte stranden van Costa Rica. We slijten onze laatste dagen hier bij het zwembad en op het strand (of liever gezegd in de golven). Tussendoor eten we een hapje bij een lounchebar aan het strand. Luna in de hangmat en wij languit op de lounchebank.  Of we voeren deP1160922 leguanen bij het hotel: vooral die ene die een poot mist, stoppen we af en toe een banaantje toe.

We zijn tussendoor wel van kamer gewisseld want de airco in onze eerste kamer werkte niet goed en die heb je wel nodig in de hitte hier: het is rond de 30 graden en dat met een zeer hoge luchtvochtigheid. Vandaag gaan we snorkelen (of zoals Luna zegt snurkelen). Peter en Luna gaan met een kayak naar een nabijgelegen eilandje (minuut of 20 peddelen) en Daan gaat met de snelle boot (zodat ze geen tijd heeft om zeeziek te worden). Morgen vertrekken we weer naar San José om overmorgen door te vliegen naar New York.

Snurkelen

P1160889 Het minuutje of 20 zeekayaken werd wel 40 minuten (enkele reis) dus dat was nog hard werken voor Peter. Luna zat als eerste stuurvrouw in een riante positie voorop. Peter moest niet te veel golven tegenkomen want dat wiebelde te veel. Ook vond ze het aankomen op het strand door de golven wel een beetje eng. Op het eiland aangekomen hebben we een poging gedaan om te snorkelen, maar je kwam erg slecht het water in: veel rotsen en daarnaast de stroming maakte het wat lastig. Daan en Luna zijn teruggegaan naar het strand en Peter heeft nog wat visjes gezien. Het uitstapje op zich was leuk; het eilandP1160895 zat vol met leguanen en landheremietkreeften en we hebben ook nog een paar pelikanen gezien. Voldaan aanvaarden we de terugreis, Daan in de snelle boot en Peter en Luna met de zeekayak.

Anoniem zei

Hallo kinders,

We hebben weer genoten van de prachtige foto's en natuurlijk het reisverslag.
En straks heerlijk met z'n 3-tjes het grote avontuur tegemoet.