donderdag 7 augustus 2008

Dansen op...uhh naast de vulkaan

P1160552Vandaag in circa 8 uur van zee naar het binnenland gereden. Onderweg veel "oh my god" bruggen tegengekomen. Dit zijn bruggen waarvan je denkt "kan daar een bus overheen?" (ja het kan dus!) O ja, onder die bruggen liggen deze jongens dan ook op de loer. Wij zagen er bij de krokodillenbrug wel een stuk of 30 bij elkaar. 

We zitten nu in een hooggelegen gedeelte van Costa Rica en het scheelt een graad of 5 á 6 met de vorige bestemming, Quepos. Daan zit nu zelfs met een fleece trui aan! Heerlijke locatie met een leuk huisje en, als de wolken weg zijn, met uitzicht op een aktieve VULKAAN Arenal.

Morgen gaan wij in de nabijgelegen warmwaterbronnen badderen en de dag daarna paardje rijden naar een waterval, Luna rent nu al al galloperend in de rondte van vreugde. Als het en donker is en wolkenloos rijden we als een bezetene naar de andere kant van de vulkaan want er stroomt continu lava uit de krater van de vulkaan. Dit schijnt een zeer spectaculair gezicht te zijn, nou wij zijn benieuwd. Als hij maar niet uitbarst als wij er zitten hè ma.....P1160567

O ja, er zitten hier ook vreselijk mooie vlinders, deze is zo groot als mijn hand. 

Dit verhaal wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen kinders,

Ik zie dat ons berichtje van gisteravond niet is doorgekomen.
Komt ie weer....
Hallo Peet, Daan en Luna,

We kijken dagelijks op de PC of er weer 'n berichtje of foto's van jullie zijn geplaatst, of dat jullie iets bijzonders hebben beleefd of gezien.
We leven erg mee en rekenen ook steeds uit hoe laat het bij jullie is.
Er zijn weer schitterende foto's geplaatst het is echt genieten voor ons.

Liefs van ons en 'n dikke knuffel voor Luna xxx

Anoniem zei

Ik begrijp dat de heimwee al helemaal over is van Luna. Heel fijn.

Want een prachtig land is dat Costa Rica toch he. Ik hoop voor jullie dat je de Arenal in al haar schoonheid kan zien tijdens duisternis. Ik heb het helaas moeten missen. Maar wie weet komt er ooit nog eens een tweede kans.

En een bijzonder mooie vlinder inderdaad. Die ben ik niet tegengekomen. Maar ja, je komt zoveel niet tegen ;-) Het was wel een feest van herkenning over Quepos en Manuel Antonio. Volgens mij hebben we ook dezelfde leguaan gefotografeerd ;-)