vrijdag 22 augustus 2008

Dag 2 & 3 in New York

Woensdag 20 augustus, grote appel

De tweede dag hebben we de metro genomen richting vrijheidsbeeld. Luna of liberty In de buurt van het punt waar de boten vertekken zit een kantoor dat kaartjes voor de musicals verkoopt voor nog dezelfde dag of het matinee de dag daarna (tegen 50% korting). Aangezien een kaartje al snel 110 dollar kost, is dat wel de moeite waard om even voor om te lopen. Wij wilden woensdag graag naar het matinee van Mary Poppins, maar helaas waren hiervoor geen kaartjes meer. Gelukkig was Luna snel over haar teleurstelling heen en hebben we de boot genomen richting Ellis Island (hier zijn bijna 17 miljoen mensen het land binnen gekomen) om vervolgens via het vrijheidsbeeld en de Brooklyn-bridge weer terug te varen. Daarna hebben we nog met de hop on hop offf bus door Brooklyn gereden. Best leuk maar weer erg warm vandaag, circa 32 graden. Na door de de buurt van Al Capone te zijn gereden en zijn ouderlijk huis te hebben gezien haakten we af. Bij de drankstop ontdekte ik (Peter) een metrolijn die in een keer naar het central Parc ging. Vervolgens een rondrit door Central Park met paard en wagen (wilde Luna erg graag, dus ja...) om met de uptown loop (95 street west) weer terug te gaan naar ons hostel.

De derde dag hebben we grotendeels doorgebracht in Central Parc;  een oase van rust (680 voetbalvelden groot!) in de drukke stad. We zijn van speeltuin naar speeltuin gelopen en hebben ondertussen 20080820_61het hele park gezien: van Alice in Wonderland tot de Strawberry Fields. De laatste tuin is door Yoko Ono ingericht ter nagedachtenis aan John Lennon, die dichtbij in het Dakota Building woonde.

Daarna zijn we naar het Manhattan Children's Museum geweest om de dag af te sluiten met een hapje tapas. Zo direct gaan we lekker douchen en de koffers pakken. Morgen vertrekken we naar Penn Station om de trein te pakken richting New Jersey naar south amboy waar onze 22 feeth camper op ons staat te wachten.

Anoniem zei

Hoi kinders,

We hebben zojuist genoten van het contact via MSN, hartstikke leuk jullie weer gezien en gehoord te hebben, mooie camper en wat lekker ruim zeg.
We kijken uit naar de foto's die je vanavond gaat plaatsen.
Luna, heb je lekker gezwommen vanmiddag? Oma en opa gaan straks slapen als jullie gaan eten.