zondag 7 september 2008

Feest in Lena

Lena (Illinois), 6 september 2008

Gisteren zijn we in Lena aangekomen op de grens met Iowa en Wisconsin. Gelukkig is het weer een stuk beter en we boffen want vandaag was er feest in het dorp. Met het Lena Fall Festival vieren ze de komst van de herfst en de oogsttijd. 20080906_60Er was een kleine kermis en een optocht met veel landbouwvoertuigen maar ook alle brandweerkorpsen, fanfares en Missen uit de omgeving waren erbij én er werd volop met snoep gestrooid. Maar voordat we ons in het feestgedruis hebben gestort, hebben we eerst een heerlijke wandeling gemaakt bij Lake Le-Aqua-Na State Park. 's Middags heeft Luna nog even gespeeld in de 'bouwhoek' (een treinbaan en doos met blokken in de recreatiezaal) en we hebben natuurlijk nog even gezwommen. Luna kan steeds beter duiken en langer onder water zwemmen maar ja, we liggen ook bijna dagelijks in het zwembad. 's Avonds na het eten hebben we nog een tochtje over de camping gemaakt met de Hayride: met z'n allen op een open kar die wordt voorgetrokken door een tractor en dan liedjes zingen.

Onze camper blijft helaas problemen geven. Als we zonder stroomvoeding kamperen, wordt de accu van de automotor leeg getrokken, zucht... Dus toen wij gisteren wilde vertrekken uit het nationaal park stonden weer we voor de 3e keer met een lege accu. Gelukkig hebben we snel een jumpstartje geregeld via een aardige kampeerder. Maandag als de garages weer open zijn, gaan we maar  langs om de voeding te laten repareren, natuurlijk op kosten van de campermaatschappij. Wij krijgen steeds meer het vermoeden dat ze ons op pad heben gestuurd met één van de mindere campers. Wij leveren deze camper een slordige 4.500 kilometer verderop in, dit is niet aantrekkelijk voor de campermaatschappij.