maandag 24 november 2008

Op familiebezoek in Christchurch

Waipara, 24 november 2008

Gisterochtend zijn we eerst met de Gondola van Heathcote Valley naar Mount Cavendish omhoog gegaan. Het was redelijk helder weer dus we hadden een mooi 360 graden uitzicht over Christchurch, de Lyttelton haven en de zuidelijke Alpen.

's Middags waren we uitgenodigd voor de lunch bij oom Kees en tante Pam. Omdat het alweer 15 jaar geleden was dat 20081123_29ik (Peter) ze bezocht had, verheugde ik me erg om dit bezoek. De lunch was erg lekker want tante Pam had zich behoorlijk uitgesloofd! Ook Luna vermaakte zich prima in deze nieuwe omgeving en met de aandacht (en de knuffelbeer die ze cadeau kreeg) van haar oudoom en -tante. Wat ik bijzonder vond was dat ome Kees me sterk deed denken aan mijn oma (zijn moeder) omdat hij een aantal uiterlijke trekjes van haar vertoonde. Het was een gezellige middag waarin we uitgebreid hebben kunnen bijpraten.

Vandaag zijn we weer verder gereden naar de Waipara vallei, een van Nieuw Zeelands snelst groeiende wijnstreken. Bij The Mud House Winery hebben we, op een terras naast de wijngaarden, zitten smikkelen van een overheerlijke kaasplank met een geweldige 20081125_39 chardonnay uit 2005. De camping waar we nu zitten zit aan de overkant van de straat dus dat was prima te doen. Een erg leuke en kleine camping trouwens met allemaal oude treinwagons die zijn omgebouwd tot kamers. De keuken bevindt zich in een oud treinstation met daar tegenover een prieeltje. Er is maar plek voor een paar campers maar we waren op tijd dus we hadden geluk.

Geen opmerkingen: