zaterdag 22 november 2008

Christchurch

22 november 2008, Christchurch

Na de koude nacht tussen de bergen en talloze sterren zijn we vanuit Lake Pearson naar Christchurch gereden. Na een bezoekje in een moderne shoppingmall met supermarkt zijn we weer in de bewoonde wereld aangekomen. We liepen direct een vrouw tegen het lijf die ons heel enthousiast begroette. We dachtten eerst dat ze zcih vergistte maar ze herkende ons van Roratonga (Cook Islands).

De Top10 camping waar we 3 nachten staan, heeft een zwembad met glijbaan en een leuke speeltuin dus ook helemaal goed voor Luna. Ondertussen heeft ze ook al weer een speelkameraadje gevonden; Ilse, een 4-jarig Nederlands meisje. Ook hier kwamen we (Duitse) bekenden tegen van een vorige camping. Ze hadden Luna gezien in de speeltuin en kwamen ons direct opzoeken.  Veel mensen die hier op de camping staan, vertrekken weer naar huis dus aan alle kanten worden ons leftovers toegeschoven. We hoeven voorlopig geen boodschappen meer te doen!

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het centrum van Christchurch. Omdat het parkeren bij de supermarkt gisteren al moeilijk ging, hebben we de camper lekker laten staan en zijn we met de bus 20081122_99gegaan. Helaas werden we er op de terugweg bij een verkeerde halte uitgezet en hebben we uiteindelijk een taxi moeten nemen die ons voor de deur bij onze camper afleverde. Het centrum van Christchurch is niet al te groot en lekker overzichtelijk. Eerst hebben we een bezoekje gebracht aan de kathedraal om vervolgens langs alle highlights te gaan met een oude tram. Na een bezoek aan de Art Gallery en een gezellige markt zijn we beland in de botanische tuin met een prachtige rose garden en leuke speeltuin voor Luna.