zondag 16 november 2008

Abel Tasman National Park

Marahau, 15 november 2008

Gisteren zijn we aangekomen op de Old Mc Donald Farm, een leuke 20081115_30 camping dicht bij Abel Tasman National Park. Op ons plekkie stond een sinaasappelboom (dus lekker verse jus bij het ontbijt) en in de weiden om ons heen allemaal lama's. De camping was te koop voor 7 miljoen dollar, maar ja...het is wel een beetje afgelegen.

Helaas voor Daan kan je het park alleen per water bereiken. Volgens Peter is de zee superglad dus bij aankomst hebben we een aqua taxi geboekt naar Awaroa Bay. Een dag later vertelt de kapitein dat de zee 20081115_72nogal eens 'grazy' kan worden in dit gebied. Het verschil tussen eb en vloed is hier 6 meter en dat merken we al snel. Daan verwisselt het middendek voor het achterdek en haalt het eindpunt doorweekt en onderkoelt maar met haar ontbijt nog in haar maag.

Na een heerlijke lunch en een wandeling van 1 uur komen we op een strand aan van waaraf de boot ons terug gaat brengen. Gelukkig is de zee op de20081115_104 terugweg een stuk gladder en bereiken we zonder al te veel brokken het vasteland van waaraf we met een tractor (nog steeds in boot) weer naar het vertrekpunt worden gesleept.

Op de camping gekomen zijn we best wel vermoeid van de dag en ploffen we neer in onze stoeltjes. Wel gaan we snel weer de camper in want de vervelende zandvliegen steken je hier lek.