donderdag 12 februari 2009

Mornington Peninsula

Dromana, 12 februari 2009

Door de bosbranden hier in Australië zijn we uitgeweken naar het veiligere Morning Pennynsula. Niet dat hier geen branden zijn maar de branden beperken zich hier voornamelijk tot grote bermbranden. Het is geen straf om hier te zijn want de schitterende kustlijn, de nationale parken en de vele wijngaarden zijn een lust voor het oog. Heel Australië is in de ban van het vuur, iedereen doneert, voelt zich verbonden. Vanavond is er een grote herdenkingsshow op tv met daarin vele Ozzie bekenden.

Toen we hier zondag aankwamen waren we erg hongerigen we zijn dan mornington peninsula 074ook meeen gestopt voor een heerlijke lunch met Franse kaasjes en eenden paté en een wijnproeverij bij Willow creek vineyard. Deze wijnmakerij heeft de lekkerste wijnen die we tot nu toe tijdens onze reis door Australië hebben geproefd, echt super!. De dag erna hebben we een mooie wandeling gemaakt langs de schitterende kust Cape schanck. Daarna zijn we naar een tuin gegaan met een doolhoven en een spelletjes. Daar zagen we onze eerste (levende en wilde) slang in Australië. De tigersnake blijkt niet zomaar een slang te zijn maar de nummer 5 van de meest dodelijkste slangen ter wereld.

Gisteren zijn we eerst naar Point Nepean National Park gegaan waar we met een tractortrein naar het uiterste punt zijn gereden. Daar hebben we rond gewandeld en genoten van de omgeving. Ook hebben we het oude militaire verdedigingsfort bezocht. Op de terugweg stopte de tractortrein opeens voor een overstekende Tigernake. Deze slang komt blijkbaar veel voor hier op het schiereiland. Hierna hebben we geluncht op één van de leuke terrasjes in het oude plaatsje Sorrento. Deze badplaats was de populairste vakantiebestemming van de rijke Melbourne bewoners vanaf 1860.

Ter afsluiting van deze dag en het bezoek aan de Morning Peninsula zijn we samen naar de film (Benjamin Buttton; echt een aanrader!) P1290176geweest, dat was al meer  dan 7 maanden geleden. Hoe we dat gedaan hebben? Dat was redelijk simpel met  een Drive-inn bios als buurman. Het was erg leuk om vanuit ons bed naar een groot scherm te kijken en via een frequentie van de radio het geluid te ontvangen.