donderdag 19 februari 2009

Langkawi

Pantai Cenang, 19 februari 2009

Na een vlucht van 1 uur en 20 minuten zijn we gisteren aangekomen op Langkawi in Maleisië. Langkawi is een archipel van 99 eilanden tegen de Thaise grens aan. Langkawi is ook de naam van het hoofdeiland waar wij de komende 8 dagen verblijven. Dit eiland is ongeveer 25 km lang van noord naar zuid en iets langer van oost naar west.

Binnen een uur na landen hadden we stempels in ons paspoort, onze bagage gevonden, een auto gehuurd (voor € 8 per dag, wel even onderhandelen natuurlijk…) en de tank volgegooid (voor € 0,40 per liter; kwartje van Kok kennen ze hier niet…). Alles verliep dus heel voorspoedig en vol goede moed gingen we op zoek naar een plek om te overnachten. Helaas zijn wij niet de enige toeristen die Langkawi hebben ontdekt dus dit laatste liep wat minder voorspoedig. Alles was volgeboekt of veel te duur (ca. € 300 per nacht) maar gelukkig vonden we na een uur of 2 eindelijk een rustige plek die toch dicht bij strand, restaurants, winkels, en dergelijke zat.

Vandaag hebben we eerst heerlijk (westers) ontbeten aan de overkant P1290508 van de straat bij een Belgisch stel dat daar sinds begin januari een tentje heeft. Daarna zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben we het eiland een beetje verkend met de auto. We hebben kennis gemaakt met wat plaatselijke bewoners die langs de weg zaten en hebben een Hindoe-tempel bezocht. Inmiddels zijn we gewend aan de hitte die vandaag toch behoorlijk was, 35,9 graden om 18.00. Luchtvochtigheid is hier wel weer hoger, ik schat zo’n 75%.